Voordat u begint
U wilt een wedstrijd organiseren. Zorg ervoor dat u weet welke spelvorm u gaat spelen en dat deze spelvorm is aangemaakt. De baan waarop de wedstrijd gespeeld wordt, dient aangemaakt en gecontroleerd te zijn.
Stappen
2. Als de inschrijving open is, zullen spelers zichzelf inschrijven of via de indeling door de wedstrijdleiding ingeschreven kunnen worden. De inschrijving voor de wedstrijd wordt vanzelf opengezet op het moment dat de inschrijving startdatum is bereikt.
3. Als de inschrijving gesloten is, gaat u de inschrijflijst voorbereiden of in geval van een teamwedstrijd de teamlijst voorbereiden. De inschrijving voor de wedstrijd wordt vanzelf dichtgezet op het moment dat de inschrijving einddatum is bereikt.
4. Daarna kunt u de flights indelen.
5. Als de flightindeling klaar is, kunt u de startlijst vrijgeven en de etiketten printen.
6. Kort voor de start van de wedstrijd maakt u de kaarten aan. Doe dit zo kort mogelijk voor de wedstrijd zodat de spelers bij het invullen van de kaart een correcte playing handicap en extra slagen zien.
7. De spelers vullen daarna hun score in. Ze kunnen dit zelf doen via de zuil en in de meeste gevallen ook via de web app. Let op, een aantal spelvormen kan alleen op de ZUIL ingevoerd worden: Eclectic, FBBB en tegen Birdy. Indien nodig kunt u dit ook zelf doen als wedstrijdleiding.
8. Als alle scores binnen zijn (er staat bij elke kaart een vinkje in het overzicht van kaarten), gaat u de wedstrijd verwerken.
Resultaat
De wedstrijd is verwerkt en er is een uitslag gegenereerd. Deze wordt automatisch beschikbaar (eventueel na een korte time-out zodat u de prijsuitreiking kunt doen) op de diverse ledeninterfaces en ook de handicaps worden automatisch bijgewerkt (in geval van een qualifying wedstrijd). Wanneer u de verwerking ongedaan wilt maken kunt u de wedstrijd terugdraaien.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.